Circulaţia feroviară a trenurilor internaţionale care leagă România cu Serbia şi Ungaria va fi reluată în cel mult 30 de zile, după ce, de două luni, traficul feroviar este închis în zona gării din dealul Balota în urma unei alunecări masive de teren.
De pe 18 februarie, traficul feroviar pe magistrala Timişoara-Bucureşti este paralizat. Doar două trenuri care circulă în regim de accelerat mai trec prin zonă, iar călătorii sunt transbordaţi cu autocarele din staţia CFR Şimian în staţia Prunişor. În rest, toate trenurile au fost anulate, inclusiv cele care făceau legătura cu Serbia şi Ungaria.
În urmă cu o lună, prefectul judeţului Mehedinţi, Ion Mîţu, a efectuat o vizită neanunţată la Balota pentru a verifica stadiul lucrărilor la calea ferată, însă a avut surpriza să nu găsească pe nimeni la faţa locului.
Prefectul Ion Mîţu a verificat din nou, marţi, stadiul lucrărilor la terasamentul liniei ferate şi a constatat cu surprindere că nu s-a făcut nimic. În zonă se aflau doar câţiva muncitori, care analizau compoziţia terenului în vederea întocmirii proiectului tehnic.
„Este de neconceput lipsa de interes manifestată de CFR Infrastructură. Au trecut aproape două luni de când s-au produs alunecările de teren, au fost alocate şi fondurile necesare şi ei nu au făcut absolut nimic. Magistrala CFR Bucureşti-Timişoara este una dintre cele mai importante rute feroviare din ţară. Nu ne permitem să ţinem la nesfârşit traficul blocat“, a declarat prefectul Ion Mîţu.
Situaţia pare însă că se va schimba şi că, în cel mult 30 de zile, traficul feroviar va fi reluat.
În urma numeroaselor demersuri făcute de prefectul judeţului Mehedinţi, Ion Mîţu, Guvernul României a adoptat o hotărâre privind suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, pentru înlăturarea efectelor calamităţilor naturale produse pe 20 februarie pe magi