Astăzi, 15 aprilie 2010, a avut loc a cincea ediţie a evenimentului „Ziua Portului Constanţa la Krems", manifestare devenită tradiţională, organizată de Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime" SA Constanţa în Austria. Evenimentul a reunit 200 de reprezentanţi din numeroase firme de transport şi logistică din Austria, precum şi din mediul de afaceri din Portul Constanţa.
Delegaţia română a fost condusă de secretarul de stat din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Marin Anton.
Oficialul român a subliniat că obiectivul general al strategiei în domeniul transporturilor îl reprezintă dezvoltarea echilibrată a sistemului naţional de transport care să asigure o infrastructură şi servicii de transport moderne şi durabile, dezvoltarea sustenabilă a economiei şi îmbunătăţirea calităţii vieţii. „Intenţia noastră este ca Portul Constanţa să se claseze printre primele patru porturi europene. În acest scop, ne propunem execuţia Molurilor 3 şi 4 Sud, ceea ce reprezintă aproximativ 50 ha teritorii noi câştigate asupra apei şi un potenţial de dezvoltare de noi terminale specializate.", a afirmat secretarul de stat Marin Anton.
Dintre obiectivele ministerului român, continuarea lucrărilor la Canalul Dunăre - Bucureşti reprezintă o provocare. Contractul pentru reactualizarea studiului de fezabilitate şi expertiza tehnică a construcţiilor deja executate a fost semnat în luna septembrie 2009 şi are ca termen de finalizare septembrie 2010. Pentru a finaliza lucrările la Canalul Dunăre - Bucureşti se va lua în considerare metoda concesiunii de lucrări.
Secretarul de stat a subliniat că "Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii este activ implicat în elaborarea Strategiei pentru Regiunea Dunării. Poziţia oficială a României pentru Strategia Europeană a Dunării a fost aprobată de Guvern în luna martie 2010.".
În domeniul transp