Coca Colla distribuită în La Paz, în această săptămână. Băutura a fost denumită după populatia boliviană Colla. Fotografie: Dado Galdieri / AP
Nu cred că i-a picat deloc bine gigantului american atunci când Bolivia a venit cu o nouă băutură acidulată despre care se spune că este “the real thing” şi care se numeşte Coca Colla, cu doi l.
Botezată după indigenii Colla, locuitorii unei zone muntoase din Bolivia, noua băutura este făcută din frunze de coca (un stimulent natural pentru oboseală şi foame), şi a fost pusă în vânzare săptămână aceasta peste tot în statul sud american, informează The Guardian.
Primul lot de 12.000 de sticle, la preţul de aproximativ 1.50 dolari pentru o jumătate de litru, a fost distribuit în capitala La Paz, dar şi în Santa Cruz şi Cochabamba.
Coca Colla este de culoare neagră, dulce şi îmbuteliată într-o sticlă cu etichetă roşie – dar asemănările cu Coca-Cola se sfârşesc aici. Una este un simbol al globalizării condusă de SUA şi o confirmare a succesului lumii corporatiste, iar cealaltă ar putea fi un afront adus imperialismului occidental într-o nuanţă socialistă.
Asemănarea de nume dintre cele două branduri ar putea scoate din sărite compania fondată în Atlanta, dar ar putea da naştere unor nemulţumiri şi la Washington. Este cunoscut faptul că Bolivia a încercat să scoată în ilegalitate frunzele de coca la presiunile administraţiei americane, însă acest lucru s-a întâmplat înainte ca Evo Morales, un indian Aymara cultivator de coca, să fie ales preşedinte.
Guvernul socialist al lui Morales a promis toleranţă zero pentru consumul de cocaină, dar a expulzat agenţii antidrog de pe teritoriul Boliviei, suspectându-i de spionaj, şi a încurajat companiile boliviene să folosească coca pentru ceaiuri, siropuri, pastă de dinţi, lichioruri, dulciuri şi prăjituri.
Prosusul Coca Colla a fost sprijinit de guver