Chiar dacă de această dată concertele de Paşti au fost poate mai puţine, melomanii s-au bucurat să asculte, spre exemplu, la Biserica Luterană, Concertul de Patimi oferit de Asociaţia „Medieval Praxis“, propunând opusuri de Bach, Sweelinck, Froberger, în interpretarea corul „Martin Luther“ şi a ansamblului „Cantemus“, colaborând cu clavecinista Irina Năstase şi violoncelistul (baroc) Eugen-Bogdan Popa, dar şi recitalul care, sub genericul „Musica rara“, a inclus lieduri şi arii de Esteve, Verdi, Ponchielli, Rahmaninov, Puccini, Mascagni, Strauss, Satie, Reger, Hahn, Donizetti, Rossini, Massenet, abordate, în foaierul Operei Naţionale Bucureşti, de soprana Ruxandra Urdăreanu, acompaniată la pian de Lidia Butnariu. (...)
Iar la Timişoara, Opera a propus, deloc întâmplător, un spectacol cu Cavalleria rusticana de Mas Publicitate cagni, în care se regăseşte o impresionantă rugă în zi de Paşti, ansamblul invitând în această lună şi la reprezentaţii cu titluri îndrăgite precum Carmina Burana, Bărbierul din Sevilla (9 aprilie), Paiaţe (21 aprilie) sau la seara de muzică, poezie şi balet Buchet de primăvară (25 aprilie), pregătind însă repere deosebite în cadrul ediţiei XXXV a Festivalului Internaţional „Timişoara muzicală“, care va debuta, la 29 aprilie, cu un concert-eveniment cu totul aparte, incluzând opera Adriane Lecouvreur de Cilea, interpretată pentru prima oară în oraşul de pe Bega, beneficiind de o distribuţie strălucitoare, cu renumita noastră soprană Nelly Miricioiu, deja celebra mezzosoprană italiană Mariana Cornetti şi apreciatul tenor Călin Brătescu în rolurile principale, sub bagheta excelentului dirijor italian David Crescenzi; dar până în 30 mai, când va vedea lumina rampei o nouă producţie cu opera Traviata de Verdi, atracţiile vor fi numeroase şi la fel de irezistibile. (...)
Articolul integral îl puteţi citi în ziarul nostru, Via