Reprezentantii Ministerului Transporturilor vad incetarea contractului de realizare a autostrazii Comarnic-Brasov (55 km) drept "o nerealizare, in care criza financiara a contribuit masiv". Pe de alta parte, in mod surprinzator, surse din interiorul consortiului franco-elen Vinci-Aktor afirma: "Si pentru noi a fost o surpriza renuntarea", fara sa dea mai multe detalii, ceea ce arata ca au intervenit neintelegeri intre partea franceza si cea romana.
"Proiectul a fost inceput in 2007 pe niste premise pozitive ale economiei, care acum nu mai sunt valabile. Constructorii au semnat acorduri de principiu cu bancile care urmau sa finanteze proiectul inca din februarie anul trecut, insa intre timp situatia economica s-a schimbat. Anularea contractului reprezinta o nerealizare in care criza financiara a contribuit masiv", afirma Adrian Ionescu, directorul diviziei de autostrazi din cadrul CNADNR, pentru a explica ca statul a avut garantii financiare de la constructori pentru acest proiect.
Contractul pentru realizarea autostrazii Comarnic-Brasov, cu o valoare de construire si proiectare de 1,9 mld. euro, inclusiv TVA, a incetat ieri dupa ce consortiul Vinci-Aktor a solicitat denuntarea unilaterala a primului contract public-privat din infrastructura de pe piata locala. "A fost o surpriza si pentru noi sa renuntam la acest proiect. Poate ministerul are alte prioritati", au declarat pentru ZF surse din cadrul consortiului Vinci-Aktor, sugerand ca ar fi fost constransi sa renunta, fara a oferi alte detalii.
Intrebati de ce nu au existat penalizari pentru consortiul Vinci-Aktor in cazul in care se retrageau dupa semnarea contractului, Ionescu a raspuns: "In cazul in care statul nu accepta oferta Vinci-Aktor la 90 de zile de la semnare sau veneau cu finantare de la niste off-shore-uri, nici Ministerul Transporturilor nu platea penalizari. Dupa aceasta perioada