Grupul francez îşi va retrage spoturile publicitare pentru Europa la Activia şi Actimel, construite pe ideea că aduc beneficii sănătăţii. Activia Natur cu Bifidus ActiRegularis „ajută la funcţionarea colonului, prin reducerea duratei tranzitului intestinal lent", iar Actimel „ajută apărarea naturală a organismului", datorită fermenţilor L Casei, susţin personajele celor două spoturi.
Potrivit AFP, clipurile au stârnit suspiciunile Autorităţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor (EFSA), astfel că Danone trebuie acum să-i convingă pe experţii Autoritatăţii de adevărul afirmaţiilor din spoturi.
Cert este că, ieri, cel mai mare producător de iaurturi din lume a decis să-şi retragă spoturile publicitare la cele două produse în toată Europa, arată agenţia de presă AFP. În Franţa, reclamele au fost deja modificate de câteva luni, potrivit presei franceze. Oficial, grupul a pus această decizie pe seama lipsei de transparenţă şi de criterii clare a regulamentului EFSA. Dar, conform media franceze, Danone şi-ar fi restras dosarul temându-se că un aviz negativ, aşteptat în câteva săptămâni de la Autoritatea europeană, ar fi avut un puternic impact negativ atât în presă, cât şi în vânzări.
Danone România: Reclamele rămân
Reprezentanţii din România ai grupului francez susţin însă că, cel puţin pentru moment, reclamele celor două produse nu vor fi retrase de pe piaţa românească. „În prezent nu există necesitatea unei schimbări în comunicarea de marketing. În funcţie de evoluţiile viitoare, putem lua în calcul această opţiune. Cel puţin până în septembrie, nu vor avea loc modificări în comunicare", a spus PR-ul companiei, Andreea Mureşan.
Răspunsul continuă cu precizarea că „adaptările aduse comunicării nu decurg din vreo îndoială privind soliditatea dovezilor ştiinţifice privind beneficiile produselor. Efectele benefice al Activia şi Actimel au fost co