Idea Moda, compania care a adus in urma cu sapte ani brandul Terranova in Romania, a renuntat la colaborarea cu italienii de la Teddy SpA, proprietarii marcii, "nu numai din cauza crizei financiare", potrivit lui Dacian Demian, proprietarul Idea Moda. "Au fost si alte motive personale" pentru care Demian a renuntat la brand, cedand astfel dreptul de administrare unei alte companii locale, Emporio.
In urma cu cinci ani, "Terranova" statea pe buzele oricarei tinere venita in Bucuresti, fiind la mare concurenta cu Kenvelo, una dintre cele mai extinse marci internationale la nivel local.
Odata intrat in Romania, brandul italian a fost plasat in cele mai fierbinti zone de cumparaturi, fie in galeria comerciala a Carrefour Orhideea, fie in Piata Romana, fiind printre retailerii care au adus in Romania conceptul de magazin de dimensiuni mari in fashion.
Preturile mici, numarul mare de produse pe o suprafata de cateva sute de metri patrati si modelele "in tendinte" au facut din Terranova in 2005-2007 unul dintre cele mai cautate marci de imbracaminte de catre persoanele cu venituri medii. Piata de fashion era mult mai mica in urma cu cinci ani, putini fiind jucatorii care sa riste si sa intre pentru un business in Romania.
Dominata de magazine no-name sau standuri in targuri precum Aleea Castanilor sau in Bucur Obor, industria de imbracaminte si incaltaminte locala, nedescoperita inca de dicounteri ca Takko sau
Deichmann, a inceput sa prinda contur odata cu primele aparitii internationale, Kenvelo, Little Big, Adidas, Terranova sau Steilmann.
Au inchis magazine
"Am preluat brandul italian in septembrie 2003, an in care am deschis patru magazine. Cea mai profitabila perioada pentru Terranova a fost 2006-2007, dar intr-adevar a devenit foarte cautata de catre tineri incepand cu 2004, iar asta se vede in cifra de afaceri in continu