Producatorul de panificatie Pan Group din Craiova, care a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 30 mil. euro, intentioneaza sa creasca anul acesta exporturile cu 10%, la peste 2,5 mil. euro, prin intrarea pe noi piete.
"La finalul anului precedent exporturile companiei au reprezentat aproximativ 10% din cifra de afaceri. Aproximativ jumatate din exporturile Pan Group sunt realizate sub branduri proprii, cealalta jumatate reprezentand marci private (n.red.- sub care produce crackers, covrigei, biscuiti dulci, rulade) pentru marile retele internationale de magazine", a declarat Mihai Cirstea, director general al Pan Group, companie care produce pentru retelele din Europa de Vest ale Tesco, CBA si Cora de doi ani, iar pentru Billa de trei ani.
El a adaugat ca in prezent Pan Group, care realizeaza vanzari de 2 - 2,5 milioane de euro din exporturi - potrivit estimarilor ZF, poarta discutii avansate cu firme din Italia, Germania, Austria, Bulgaria si Slovacia pentru incheierea de noi contracte de export. Astfel, managerul companiei estimeaza pentru anul acesta o crestere de aproximativ 10% a exporturilor ca urmarea a intrarii pe noi piete.
Producatorul brandului de crackers (biscuiti sarati) Salatini intentioneaza sa investeasca anul acesta aproximativ doua milioane de euro in retehnologizarea unor sectii de productie si in extinderea retelei comerciale, umand ca 30% din aceasta suma sa fie finantata din fonduri europene. Portofoliul companiei a fost de asemenea extins cu doua sortimente de rulada Rollini d ' Oro, cu crema de ciocolata si cappuccino.
Pan Group a finalizat anul trecut cu afaceri de 96,3 mil. lei (30 mil. euro), in crestere cu 1,2% in lei si in scadere cu 11,2% in euro fata de rezultatele obtinute in 2008, cand producatorul de panificatie inregistra afaceri de 95,1 mil. lei (25,8 mil. euro).
"Anul 2009 a fost un an mai