Serviciile de Înmatriculare a Vehiculelor vor putea să verifice autenticitatea chitanţelor privind taxa de poluare, după ce Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Finanţelor Publice au semnat un protocol în acest sens, informează MAI, printr-un comunicat remis joi Agenţiei NewsIn.
Potrivit comunicatului, protocolul semnat de către Direcţia pentru Relaţiile cu Instituţiile Prefectului şi Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, din MAI, şi Direcţia Generală Trezorerie şi Contabilitate Publică, din MFP, împreună cu Direcţia Generală de Tehnologie a Informaţiei, prevede ca fiecare serviciu public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor să primească, zilnic, informaţii cu privire la încasările din taxa de poluare pentru autovehicule. Astfel, fiecare chitanţă care este prezentată la ghişeul de înmatriculări este confruntată cu lista plăţilor făcute în acest sens la trezorerii.
Aplicaţia a fost testată la începutul lunii aprilie la Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor Bucureşti, urmând ca de săptămâna viitoare să fie extinsă la nivel naţional.
Şeful Serviciului public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor Bucureşti, comisarul-şef Dan Moşescu, a declarat că verificările făcute împreună cu specialiştii Ministerul Finanţelor Public au scos în evidenţă faptul că 7% dintre chitanţele pentru taxa de poluare primite în 2009 au fost false. Mai mult, Moşescu a precizat că, în urma verificărilor, 310 înmatriculări ce aveau la bază chitanţe pentru taxa de poluare false au fost anulate, iar în cazul a 136 de maşini s-a hotărât soluţionarea litigiului în justiţie.
Serviciile de Înmatriculare a Vehiculelor vor putea să verifice autenticitatea chitanţelor privind taxa de poluare, după ce Ministerul Administraţiei şi