Românii se lasă greu seduşi de modelele decapotabile. Acest segment de piaţă s-a redus la jumătate în 2009, iar perspectivele pentru 2010 nu sunt deloc mai roz. Cele peste 30 de grade Celsius care vor încinge în curând asfaltul, temperaturile extreme din habitaclul vehiculelor pe timp de vară şi, nu în ultimul rând, dorinţa de „a rupe gura târgului“, îi fac pe mulţi să se gândească ce bine le-ar sta într-un cabriolet. Din nefericire însă, în România, sentim
Românii se lasă greu seduşi de modelele decapotabile. Acest segment de piaţă s-a redus la jumătate în 2009, iar perspectivele pentru 2010 nu sunt deloc mai roz.
Cele peste 30 de grade Celsius care vor încinge în curând asfaltul, temperaturile extreme din habitaclul vehiculelor pe timp de vară şi, nu în ultimul rând, dorinţa de „a rupe gura târgului“, îi fac pe mulţi să se gândească ce bine le-ar sta într-un cabriolet. Din nefericire însă, în România, sentimentul de nesiguranţă pe care îl dau aceste maşini, preţurile piperate şi perioada de utilizare limitată din cauza condiţiilor atmosferice au ţinut românii departe de modelele care fac furori în ţările mai dezvoltate. Piaţa decapotabilelor a fost subdimensionată ani de-a rândul, şi asta nu atât din cauza cererii slabe, cât mai ales din cauza ofertei destul de exclusiviste.
În general, preţul unui cabriolet depăşeşte pragul psihologic de 30.000 de euro, făcând din această clasă un apanaj al clienţilor cu buzunare largi şi pline. Este drept, însă, că în vitrinele dealerilor au început să apară, în ultimii doi ani, şi decapotabile cu preţuri mult mai rezonabile şi mai pe gustul clienţilor. Este cazul unor vehicule precum Peugeot 207 şi 308 CC, Volkswagen Eos sau Smart fortwo Cabrio. Din nefericire, exact în momentul în care producătorii luaseră decizia de a-şi extinde gama de vehicule cabrio, criza economică mondială a oprit din faşă orice tend