Bucureştenii cărora li se ridică maşinile de pe marile bulevarde, artere administrate de Primăria Capitalei, ar avea câştig de cauză dacă ar da în judecată poliţia rutieră şi firma care le-au ridicat maşinile.
Citeşte şi: Poliţiştii comunitari nu mai pot amenda parcările ilegale
Avocatul Gheorghe Pipera, cel care a şi câştigat primul proces intentat de un proprietar a cărui maşină a fost ridicată abuziv, explică că, atâta vreme cât firma are un contract cu primăria de sector, ar trebui să acţioneze doar pe străzile administrate de aceasta.
„Dacă nu există un contract de concesiune între Primăria Capitalei şi firma respectivă de ridicat maşini este ilegal să se acţioneze pe arterele administrate de municipalitate“, ne-a declarat Pipera.
Pe de altă parte, purtătorul de cuvânt al sectorului 1, Alex Ichim, ne-a declarat că firmele de ridicat maşini acţionează cu precădere pe marile bulevarde, din ordinul Poliţiei Rutiere.
Pipera a mai declarat că şoferul păgubit ar putea da în judecată firma pentru daune fizice asupra maşinii, în cazul în care acestea au avut loc, dar şi pentru daune morale. Pentru recuperarea taxelor de ridicare a maşinii trebuie să acţioneze în judecată Poliţia Rutieră.
Şi primarul Capitalei, Sorin Oprescu, pare să ştie de această ilegalitate şi a declarat că intenţionează să revigoreze activitatea firmei Ciclop, aparţinând municipalităţii, prin trecerea în administrarea acesteia a tuturor parcărilor şi a activităţii de ridicare a maşinilor din Bucureşti.
Şi consilierii locali au propus la ultima şediţă un astfel de proiect, deşi anul trecut au respins propunerea primarului general potrivit căreia această activitate să fie făcută de Administraţia Străzilor.