Bugetele investite la radio de primii 10 advertiseri, in primele doua luni ale anului, au inregistrat o crestere de 12% fata de sumele cheltuite in perioada similara din 2009.
Daca jucatorii din telecom au preferat sa-si directioneze bugetele de comunicare pe TV, retalierii si-au dus investitiile in radio.
Investitiile in reclame pe undele ultrascurte au totalizat, in perioada ianuarie-februarie, 13,8 milioane de euro la rate card, in crestere cu 8,4% fata de aceeasi perioada din 2009, potrivit datelor Alfa Cont, citate de Financiarul.
Comparativ insa cu anul 2008, cand s-a inregistrat varful investitiilor in publicitatea locala, bugetele de comunicare pe radio din primele luni ale acestui an au scazut cu 8%.
Primul din topul advertiserilor in primele doua luni din anul acesta este hipermarketul Real, care a virat in conturile posturilor de radio 746.209 euro, la rate card. Retailerul aproape ca si-a dublat investitiile in reclamele audio in lunile ianuarie-februarie 2010 fata de aceeasi perioada din 2009.
Carrefour s-a clasat pe locul 3 in topul spenderilor, investind in primele doua luni din 2010 suma de 636.567 de euro, in scadere cu 14% fata de perioada similara din 2009.
Operatorul de telefonie mobila Orange, care in aceeasi perioada a anului 2008 era lider in topul investitorilor in reclamele audio cu un buget de 850.749 de euro brut, anul acesta compania a alocat pentru reclamele radio numai 68.952 de euro.
In urma cu doi ani, Vodafone cheltuia in primele doua luni pe reclamele radio 339.229 de euro brut, iar anul acesta bugetul pentru aceeasi perioada s-a diminuat pana la 158.331 de euro.
Si Cosmote a cheltuit pe reclamele audio in primele doua luni din 2010 de trei ori mai putin decat in 2008. Romtelecom aproape ca si-a taiat in primele doua lu