În doar trei ani, internetul mobil a trecut pragul de cinci milioane de utilizatori, fiind impulsionat de vânzările de telefoane tot mai performante şi de popularitatea reţelelor sociale. Numai în 2009, numărul conexiunilor s-a majorat cu 80%. Inovaţiile producătorilor de telefoane mobile, oferta bogată de terminale performante şi investiţiile în reţele realizate de furnizorii de internet mobil au propulsat numărul celor care folosesc acest serviciu la peste cinci milioane. Iar t
În doar trei ani, internetul mobil a trecut pragul de cinci milioane de utilizatori, fiind impulsionat de vânzările de telefoane tot mai performante şi de popularitatea reţelelor sociale. Numai în 2009, numărul conexiunilor s-a majorat cu 80%.
Inovaţiile producătorilor de telefoane mobile, oferta bogată de terminale performante şi investiţiile în reţele realizate de furnizorii de internet mobil au propulsat numărul celor care folosesc acest serviciu la peste cinci milioane. Iar tendinţa, începută în 2008, este prea puternică pentru a fi stopată de scăderea vânzărilor de telefoane mobile remarcată în ultima perioadă.
Conform GfK, vânzările de telefoane mobile au scăzut, anul trecut, cu 30%, valoarea totală a vânzărilor fiind de 253 milioane de euro. De la 2,74 milioane în decembrie 2008, numărul conexiunilor la internet mobil (incluzând modemurile) a crescut la 4,12 milioane la jumătatea anului trecut, conform datelor raportate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Din totalul utilizatorilor, 2,43 milioane foloseau o conexiune de mare viteză. Deşi nu există date oficiale la nivelul întregii pieţe pentru tot anul 2009, rezultatele financiare ale operatorilor arată că internetul mobil a continuat să facă valuri. „Consumul de date mobile în reţeaua Orange a crescut spectaculos de la an la an“, spune Claudiu Sociu, Data Proposit