Piaţa românească a jucăriilor a scăzut, anul trecut, cu 20 de milioane de euro, iar despre maturizarea ei se va putea vorbi abia peste 60 de ani. De la Hannah Montana la Zhu Zhu Pets, de la „Nu te supăra, frate“ la maşinuţe. Aceasta este paleta jucăriilor preferate de copii, aşa cum este ea reflectată de vânzările magazinelor autohtone. Cu toate că nu este uşor să rezişti unui copil care râvneşte după o jucărie nouă, bugetele alocate de familii cumpărăturilor
Piaţa românească a jucăriilor a scăzut, anul trecut, cu 20 de milioane de euro, iar despre maturizarea ei se va putea vorbi abia peste 60 de ani.
De la Hannah Montana la Zhu Zhu Pets, de la „Nu te supăra, frate“ la maşinuţe. Aceasta este paleta jucăriilor preferate de copii, aşa cum este ea reflectată de vânzările magazinelor autohtone. Cu toate că nu este uşor să rezişti unui copil care râvneşte după o jucărie nouă, bugetele alocate de familii cumpărăturilor pentru cei mici nu au fost ferite de efectele crizei, piaţa jucăriilor scăzând, anul trecut, cu circa 15% – 20%. Potenţialul ei de creştere rămâne însă de necontestat (în Franţa, vânzările anuale sunt estimate la circa două miliarde de euro), fiind confirmat chiar de o recentă tranzacţie în domeniu. Proprietarii companiei Noriel, care deţine şi un lanţ de magazine de jucării, au vândut 40% din afacere fondului de investiţii Balkan Accession Fund, pentru şapte milioane de euro. Compania a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de 11 milioane de euro, pentru anul acesta estimarea fiind de 15 milioane de euro.
Că loc de creştere există o arată şi statisticile din domeniu: cheltuiala anuală medie pentru jucării per copil se situează în jurul a 200 euro, în primele 15 ţări membre UE, în timp ce în ţările nou-intrate în Uniune media este mult sub 50 de euro. Este singura diferenţă între un cumpărător autohton şi unul din Occident, pentru că p