* Interviu cu Nikolaos Barlagiannis, directorul general al "Stirom" Bucureşti
Nikolaos Barlagiannis, grecul de la conducerea "Stirom" Bucureşti (simbol STIB), unul dintre cei mai mari producători de sticlă de la noi, a declarat, într-un interviu acordat ziarului BURSA, că societatea pe care o conduce a reuşit să încheie cu bine 2009 trăind din rezervele acumulate în anii de creştere economică, dar că greul de-abia acum începe.
"Stirom" a trecut, de la finele anului 2008, printr-un amplu proces de reorganizare a activităţii, diminuân-du-şi anul trecut producţia cu aproximativ 12%. Conducerea companiei a mizat pe ieşirea pe pieţe noi, precum Italia şi Franţa, ca soluţie de urgenţă pentru revigorarea vânzărilor. Compania a obţinut, anul trecut, un profit de 6,3 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 161,34 milioane de lei.
"2009 este deja istorie, nu are rost să plângem după el, important este să ne pregătim pentru 2010 pentru că acesta va fi un an foarte dificil, mult mai dificil decât a fost 2009", este de părere Nikolaos Barlagiannis, adăugând: "În 2008 şi 2009, am reorganizat activitatea în aşa fel încât să evităm orele suplimentare şi am renegociat cu toţi furnizorii preţul la materii prime, consumabile, etc. Toa-tă lumea a fost înţelegătoare. Au înţeles care este situaţia şi că toţi suntem în aceeaşi barcă, nu am cerut nimic ieşit din comun. La fel cum clienţii noştri au venit la noi şi au solicitat preţuri mai mici, la fel şi noi am apelat la furnizorii noştri".
Pentru 2010, conducerea companiei nu şi-a bugetat investiţii noi, cu excepţia celor necesare pentru mentenanţa instalaţiilor. Directorul general al "Stirom" consideră că 2010 este un an în care banii pe care îi poţi economisi sunt mai importanţi decât banii pe care i-ai putea câştiga: "Traversăm o perioadă de criză şi acum cine este cuminte câştigă, iar cine se încumetă să facă