Î.Lucrez de trei ani într-o companie nu foarte mare. La începutul lunii, şeful ne-a anunţat că se va desfinţa departamentul şi va fi nevoit să facă disponibilizări. Norocul meu este că nu am fost pe lista lui, dar m-a trimis într-un alt departament, „la un etaj mai jos", unde satisfacţiile financiare sunt sub pregătirea mea. Colegii mi-au spus că am fost trimisă aici, după care urmează să fiu şi eu dată afară. Ar trebui să-mi caut discret un alt job din timp?
R.În vremurile actuale, situaţiile asemanătoare celei prin care treceţi sunt din ce în ce mai dese. În perioade de criză, companiile nu îşi mai permit să păstreze departamente sau proiecte neprofitabile, fiind inevitabile diverse schimbări la nivelul structurii organizaţionale.
Dacă sunteţi într-o situaţie de redirecţionare profesională în cadrul companiei nu trebuie să intraţi în panică. Cel mai bine este să vă evaluaţi cu calm situaţia şi să hotărâţi în ce măsură vă satisface din punct de vedere profesional noua poziţie, ca şi sarcini zilnice, responsabilităţi, nivel de expertiză, aspect financiar. Este indicat să fiţi atentă la ce se petrece şi se discută în jurul dumneavoastră însă nu trebuie să luaţi ca atare fiecare prognostic pesimist pe care îl auziţi. Dacă vă faceţi griji pentru poziţia dumneavoatră în companie este bine să discutaţi deschis cu şeful direct. El este cel care vă poate da cele mai bune şi mai veridice informaţii. Dacă în urma evaluării tuturor aspectelor legate de postul actual consideraţi că nu mai sunteţi mulţumită profesional şi nu există şanse de a atinge nivelul dorit pe viitor, atunci, pentru a evita demotivarea şi plafonarea, puteţi încerca să găsiţi o poziţie care să vă mulţumească nevoile profesionale în prezent şi viitor.
Î.Lucrez de trei ani într-o companie nu foarte mare. La începutul lunii, şeful ne-a anunţat că se va desfinţa departamentul şi