Impactul economic al opririi traficului aerian din cauza norului vulcanic este superior celui provocat de atentatele din 11 septembrie 2001, a indicat Comisia Europeană, luni, 19 aprilie. Siim Kallas, comisarul european al Transportului a făcut această afirmaţie, adăugând că unica soluţie ar fi redeschiderea traficului aerian, parţial întrerupt în Europa, transmite corespondentul RFI la Bruxelles, Mihaela Gherghişan.
Impactul economic al opririi traficului aerian din cauza norului vulcanic este superior celui provocat de atentatele din 11 septembrie 2001, a indicat Comisia Europeană, luni, 19 aprilie.
Siim Kallas, comisarul european al Transportului a făcut această afirmaţie, adăugând că unica soluţie ar fi redeschiderea traficului aerian, parţial întrerupt în Europa, transmite corespondentul RFI la Bruxelles, Mihaela Gherghişan (audio).
80% din zboruri au fost anulate, mai multe milioane de pasageri se află blocaţi, iar Bruxelles-ul arată că drepturile pasagerilor se aplică integral, în ciuda faptului că această situaţie este considerată extraordinară.
Aceste drepturi ameliorate în UE anul trecut stipulează că pasagerii trebuie reconduşi la cererea lor către locul de destinaţie în cel mai scurt timp posibil, altfel preţul integral al biletului trebuie restituit.
Dacă un pasager a cerut însă o restituire a plăţii biletului, el nu mai are dreptul să ceară companiei aeriene alte servicii.
Companiile aeriene se confruntă acum cu o situaţie extrem de dificilă şi se aşteaptă la un val de plângeri în zilele următoare, o situaţie căreia multe dintre aceste companii ar putea să nu-i facă faţă financiar.
Statele membre ale UE pot interveni cu ajutoare financiare, dar numai după ce acestea au fost aprobate de Bruxelles, care se va asigura că ajutoarele sunt destinate crizei actuale şi nu sunt finanţări deghizate şi neconcurenţiale.