* MICHELIN ROMÂNIA: Diminuare a capitalului social
Consiliul de Administraţie al Michelin România a convocat acţionarii producătorului de anvelope, la data de 30 aprilie, ca să discute despre diminuarea capitalului social cu 493,955 milioane de lei, pentru absorbţia pierderilor de capital, de la 949,914 milioane de lei la 455,959 milioane lei. Operaţiunea se va derula prin reducerea valorii nominale a acţiunii de la 25 de lei la 12 lei, se arată într-un convocator al adunării generale extraordinare a Michelin România, citat de Mediafax.
Michelin şi-a început activitatea în România în anul 2001, iar în prezent deţine trei fabrici, respectiv RomSteel Cord (care produce cord metalic, utilizat la fabricarea anvelopelor), Silvania Zalău şi Victoria Floreşti, judeţul Prahova, ambele cu activităţi de producere a anvelopelor.
* HARAM ELEKTRO ROMÂNIA: Cea mai mare fabrică de tablouri electrice pentru nave din ţară
Cea mai mare fabrică de tablouri electrice pentru nave din Româ-nia se află pe platforma navală din Tulcea, ea funcţionând de doar şase ani. Pe structura de personal şi în locul fostei secţii Electrice a şantierului naval STX Ro Offshore Tulcea, în martie 2004 a luat fiinţă compania Haram Elektro România, cu acţionariat norvegian. Compania este specializată în execuţia de lucrări electrice. Inginerul Tudorel Ţopa, pe atunci manager al Fabricii Armare a şantierului naval, a fost numit să se ocupe de dezvoltarea noii entităţi. "În decembrie 2003, am intrat cu buldozerul în fosta secţie Electrică şi am făcut tot ce vedeţi aici. Timp de patru ani s-au făcut investiţii de circa 500.000 de euro, iar acum avem în şantier cea mai mare fabrică de tablouri principale de distribuţie a energiei pentru nave din România. Cu simulatoarele existente în cadrul companiei se pot face circa 95% din probele tehnice impuse de regulile societăţilor de clasificare.