Este curajos, pasionat, harnic, norocos, ambitios, optimist si plin de fler; gandeste pe termen lung, sesizeaza oportunitatile, investeste tot timpul disponibil in dezvoltarea afacerii, tolereaza mai bine stresul, reuseste sa rezolve imposibilul si poate fi recunoscut din copilarie - acestea ar fi doar o parte din trasaturile pe care le are un antreprenor de succes.
Pentru omul de afaceri Florin Andronescu, al carui nume se leaga de infiintarea companiilor Flanco si Credisson, din vanzarea carora a incasat 20 mil. euro, curajul este principala trasatura a antreprenorului care poate construi o afacere veritabila.
"Un antreprenor este caracterizat de curaj in primul rand, pentru ca trebuie sa porneasca la drum fara sa stie ce il asteapta, chiar daca are un plan stabilit de dinainte. Ii mai trebuie incredere in sine, o doza de noroc, poate fler, dupa care mai invata pe traseu, atat din experientele proprii, cat si din ale altora si chiar din colaborarea cu angajatii", spune Andronescu, care este in prezent business developer in cadrul afacerii cu servicii medicale private Sanador, in care este investitor principal. Proprietar si CEO al Sanador este sotia sa Doris Andronescu.
"Un intreprinzator trebuie sa fie pasionat de ceea ce face, ambitios, perseverent, muncitor si sa aiba o gandire pozitiva. Nu cred ca exista un singur profil al intreprinzatorului roman, insa o caracteristica pe care toti cred ca o impartasesc este aceea ca, de cele mai multe ori, reusesc sa gaseasca solutii in situatii aproape imposibil de rezolvat", spune Sergiu Biris, directorul general al Trilulilu, site-ul local de video sharing, evaluat la 2,5 mil. euro.
Desi nu exista o tipologie clara a antreprenorilor, exista cateva profiluri psihologice universale ale celor care vor sa-si deschida o afacere, iar o parte din acestea s-ar putea regasi in trasaturi precum nevoi