UniCredit Tiriac Bank a convins 85% din clientii mari companii sa uti lizeze internet bankingul in reali zarea tran zactiilor lunare, precum schim burile valutare sau plata salariilor, si 60% din clientii IMM, a declarat Doina Costache, directorul departa mentului canale alternative din cadrul bancii.
"Targetarea marilor corporatii si a IMM-urilor a fost strategia noastra care ne-a plasat anul trecut pe locul intai in topul bancilor in functie de valoarea totala a tranzactiilor realizate prin platformele de internet banking", a spus Costache in cadrul unui eveniment organizat de revista e-finance. Costul tranzactiilor efectuate prin internet banking este mai redus cu 50% sau chiar mai mult fata de operatiunile la ghiseu.
Valoarea totala a tranzactiilor realizate de clientii UniCredit fara deplasarea la ghiseul bancii, atat persoane fizice, cat si juridice, atat in lei, cat si in valuta, a depasit anul trecut 33,5 miliarde de euro, echivalentul a 29% din PIB-ul Romaniei.
Adrian Apolzan, directorul diviziei de carduri din cadrul ING Bank, spune ca dupa sapte ani de la lansarea serviciului de internet banking dedicat companiilor, "in prezent, cam toti clientii persoane juridice utilizeaza activ acest serviciu".
Pentru persoanele fizice, serviciul de internet banking al ING a fost lansat acum patru ani. "Aproximativ 30% din clientii persoane fizice sunt activi pe internet banking. Dupa ce un client efectueaza prima plata prin internet banking, a doua oara nu va mai bate drumul pana la casierie sa plateasca o factura. Beneficiul imediat este economia de timp", spune Apolzan. ING este pe locul doi dupa valoarea totala a tranzactiilor efectuate online in 2009, cu aproape 23,8 miliarde de euro in 2009.
Pe locul al treilea dupa valoarea tranzactiilor prin internet banking urmeaza Alpha Bank, cu 8,8 miliarde de euro. "Chiar daca anul trecut media