In urma cu sase ani, grupul PRO TV lansa pe piata locala primul post autohton dedicat cinefililor: Pro Cinema. Planurile postului, care a fost lider de audienta inca de la lansare, sunt de crestere si dezvoltare, atat pentru canal, prin programe noi si productii cu specific de cinema, cat si in declinari ale acestuia.
Lucia Antal (36 de ani), care ocupa functia de director executiv al Pro Cinema inca de la lansarea canalului TV in urma cu sase ani, spune ca a reusit sa castige cota de piata printr-o strategie de programare adecvata si una de marketing nu foarte agresiva, dar care se adreseaza foarte precis publicului-tinta. Potrivit datelor GFK, Pro Cinema isi pastreaza pozitia de lider pe care a avut-o inca de la lansare pe nisa canalelor de film, avand o audienta in perioada 19 aprilie 2009 -13 aprilie 2010 cu peste 60% mai mare decat cea a principalului competitor, Hallmark.
"Modelul de business nu s-a schimbat. Pro Cinema va aborda aceeasi diversitate de genuri si se va orienta atat spre achizitionarea filmelor de cult, a filmelor de arta, fara insa a neglija nici productiile care se adreseaza unui segment mult mai mare al publicului sau", explica ea.
La momentul aparitiei Pro Cinema, pe 19 aprilie 2004, pe piata locala nu erau foarte multe canale dedicate exlusiv filmelor. "Existau HBO sau AXN, insa acestea aveau un format strain. Pro Cinema s-a dorit a fi primul post de televiziune, cu un format romanesc, dedicat filmelor, serialelor, dar si documentarelor legate de profilul canalului."
Pro Cinema detine mai mult de o treime din piata de film si seriale, respectiv 36%, o piata in continua expansiune. In momentul de fata sunt noua statii de profil monitorizate.
Filmele preferate de publicul roman sunt cele de actiune, thrillerul, comedia si filmul istoric, spune Lucia Antal care precizeaza ca elementele care fac diferenta intre Pro