Într-o perspectivă pesimistă, această industrie ar putea să mai scadă cu 10-15%
Într-un scenariu optimist, piaţa de publicitate se va stabiliza în acest an, creşterea realizându-se treptat. De asemenea, perspectiva pesimistă ar fi reprezentată de posibilitatea ca această industrie să mai scadă cu încă 10-15%, comparativ cu 2009, bugetele rămânând pe acelaşi trend de depreciere. În cel mai bun caz, 2010 va fi un an în care piaţa de advertising va încerca o stabilizare, potrivit Mercury360. "Vorbim de o revenire la linia de plutire din căderea liberă a ultimului an", a declarat, pentru Curierul Naţional, Radu Miu, General Manager, Mercury360.
Premisele acestei reveniri sunt reprezentate de interesul clienţilor pentru activităţile de marketing.
"Comparând sfârşitul anului 2009 cu începutul lui 2010, se poate observa un interes crescut din partea clienţilor pentru iniţierea sau continuarea unor activităţi de marketing ce păreau improbabile în decembrie anul trecut. Această dinamică este confirmată prin creşterea numărului de pitchuri la care agenţile au fost invitate şi prin solicitările de soluţii şi propuneri creative, adică semnale pozitive ce susţin acest scenariu. Cu toate astea, dacă ne referim strict la bugete, 2010 păstrează mult din atitudinea precaută, de aşteptare, predominantă anul trecut", ne-a explicat Radu Miu.
În acest caz, "2011 va replica mult evoluţia acestui an, cu o deosebire: vom avea clienţi mai îndrăzneţi care probabil vor mai relaxa bugetele de marketing, însă ar fi prematur să vorbim de o creştere semnificativă", a continuat reprezentantul Mercury360.
Oricât de optimist am privi lucrurile, avansul va fi treptat
La rândul său, Alex Cernătescu, CEO & President Infinit Solutions, consideră că, deşi piaţa de publicitate a fost afectată, a resimţit criza economică, semnele de revenire a industriei