Odata cu lansarea SUV-ului Duster, uzina Dacia de la Mioveni a ajuns la cel de-al saselea model de pe linia de fabricatie si totodata la capacitatea maxima de modele asamblate.
Jacques Chauvet, presedintele Automobile Dacia si seful Renault pentru regiunea Euromed (Europa de Est fara Rusia, Turcia si Africa de Nord), considera ca impactul lansarii SUV-ului Duster de catre Dacia va fi similar cu cel al lui Logan in 2004, acesta fiind primul SUV "low-cost" de pe piata europeana.
Odata cu Duster, uzina de la Mioveni a ajuns la capacitatea maxima de sase modele care pot fi asamblate in acelasi timp, viitoarele modele urmand a fi produse la uzina din Tanger, Maroc, din 2012.
"In 2009 uzina Dacia a fost cea mai mare din cadrul grupului Renault. Nu putem creste mai mult complexitatea acesteia. Sunt foarte putine uzine unde sunt asamblate sase modele. In Romania se vor mai fabrica masini, dar care le vor inlocui pe cele actuale", a declarat Jacques Chauvet.
El a declarat anterior intr-un interviu pentru ZF ca Renault intentioneaza sa construiasca o noua uzina pentru Dacia in Maroc, unde vor fi asamblate doua noi modele Dacia.
Un nou concept Dacia va fi prezentat in cadrul Salonului Auto de la Geneva de anul viitor, potrivit presedintelui Dacia, acesta urmand sa ofere mai multe detalii despre ce va mai lansa Dacia in 2012.
Nivel maxim de productie
Capacitatea maxima de productie a uzinei de la Mioveni este de 360.000 de masini pe an, sau 60 de masini pe ora. In prezent, sunt asamblate 1.366 de automobile pe zi, acesta fiind cel mai ridicat ritm de productie din istoria uzinei. Dintre acestea, 260 reprezinta SUV-ul Duster.
Daca acest ritm de productie se va mentine pana la finele acestui an, productia uzinei ar ajunge la peste 320.000 de masini, in crestere cu aproape 10% fata de anul trecut, intr-o perioada in care majoritat