Planurile de dezvoltare a 20-25 de malluri in Capitala sunt nerealiste, tinand cont de puterea de cumparare a bucurestenilor, spune Ali Ergun Ergen, CEO al firmei Baneasa Developments, administratorul zonei de retail a proiectului Baneasa din nordul Capitalei.
Ergun, 39 de ani, unul dintre cei mai experimentati dezvoltatori de centre comerciale din Romania, alaturi de omul de afaceri Iulian Dascalu apreciaza ca ce a fost mai greu pentru piata de retail nu a trecut inca.
"Nu am crezut niciodata in varianta cu constructia a 20-25 de malluri in Bucuresti (vehiculata de mai multi dezvoltatori si consultanti care comparau Bucurestiul cu Varsovia si Praga - n. red.). Dezvoltarea trebuie controlata pentru a evita situatiile care se intampla in afara Bucurestiului, unde pot fi gasite proiecte fara retaileri. Mai multe centre comerciale nu inseamna ca oamenii au mai multi bani de cheltuit. Toti (administratorii de malluri - n.red.) merg spre acelasi buzunar", a declarat Ergen pentru ZF.
In Bucuresti sunt in prezent opt malluri clasice, alte cinci parcuri comerciale si un centru de tip outlet, in care sunt vandute produse la pret redus. Pe hartie insa mai sunt alte aproximativ zece proiecte, dar doar o parte dintre acestea ar urma sa fie realizate in urmatorii ani.
"Unele zone sunt chiar prea populate de centre comerciale - nu ma refer doar la malluri, ci si la hipermarketuri cu galerii comerciale sau proiecte de tip outlet. Daca ma gandesc la constructia unor proiecte cu o suprafata de cel putin 40.000 de metri patrati, nu cred ca orasul mai poate absorbi mai mult de 3-4 proiecte. Cand vorbesti de mall, trebuie sa te gandesti cat de mare si unde: daca cineva ar face in mijlocul Pietei Victoriei este posibil sa mearga, dar nu cred ca acest lucru se va intampla", spune Ergun.
Mai vin bani in proiectul Baneasa
Pentru a completa gama de s