Jurnalul de bord al lui Nicolae Petrov, fondatorul companiei aeriene Carpatair, si urmarirea cu atentie a cererii din pietele vestice i-au impus acestuia o tactica de "hibernare" in 2009, cand Carpatair a lansat mai putine curse noi, a inchis ce mergea in pierdere si s-a pregatit de scadere, scrie revista BUSINESS Magazin (www.businessmagazin.ro).
"Din experienta crizelor precedente, industria aeronautica este unul din barometrele principale ale evolutiilor macroeconomice. Asadar, in masura in care economia va pasi pe o curba ascendenta, unul dintre primele sectoare in care se vor resimti efectele va fi industria transportului aerian", spune Petrov.
Cifrele anului trecut nu arata tocmai incurajator pentru Carpatair. Cifra de afaceri si numarul de pasageri s-au intors la nivelul din 2006, de dinaintea boom-ului pietei de aviatie. Insa pentru Nicolae Petrov e doar o alta etapa: in urma cu 15 ani, intr-un climat economic cel putin nefavorabil, pilotul moldovean punea bazele unei companii aeriene, iar in urma cu zece ani, cand efectele crizei prin care a trecut Romania la sfarsitul anilor 90 inca se simteau profund, Petrov lansa brandul Carpatair. Nu era prima tentativa de infiintare a unei companii aeriene private in Romania si nici prima lui tentativa nu era, dar Carpatair a fost singura initiativa care a rezistat pe piata. Acum, Carpatair a implinit zece ani si fondatorul lui il considera inca o partida foarte buna.
Atat de buna incat, cand nu e ocupat cu strategiile anticriza, Petrov se gandeste si la cum ar fi sa mai cumpere din actiunile de la minoritari.
De fapt, spunand asta, fondatorul Carpatair infirma zvonurile care au circulat in piata despre vanzarea unui pachet de actiuni din companie: "Zvonurile circula mereu. Pentru moment structura actionariatului Carpatair este aceeasi din 2000 incoace: 51% actionariat roman si 49% action