Ia amploare scandalul cumpărării cu 1,3 miliarde de dolari a 24 de avioane F16 second-hand, în timp ce oferta Suediei, ţară membră UE - de a livra 24 de avioane multirol Gripen - Saab nou-nouţe, tot cu 1,3 miliarde de dolari, în rate timp de 15 ani, plus clauza offset de a cheltui banii pe investiţii şi achiziţii în România, e ignorată. Pentru autostrada de 55 km Comarnic - Braşov, Berceanu (care nu verificase bonitatea financiară a consorţiului Vinci - Aktor) acceptase costuri de 90 milioane de euro/km, adică de vreo 8 ori mai mult decât, pentru o construcţie similară, tot prin munte, se plătise în Grecia. Pe site-ul ministerului Elenei Udrea, cotidianul Financiarul a descoperit un proiect legislativ, zice-se de pe vremea lui Tăriceanu, prin care, uluitor, ar fi declarate secrete de stat contractele de achiziţii pe bani publici. Coincidenţă, chiar acum ministresa se pregăteşte să cheltuiască 1 miliard de euro pentru cartiere rezidenţiale prin sate unde nu-s bani pentru canalizare şi apă.
Lipsa de transparenţă în cheltuirea fondurilor publice, încredinţarea directă a contractelor cu statul, fără licitaţie, privatizările oneroase, împrumuturile externe halucinante, mâncate aiurea de toate guvernele din ultimii 20 de ani, au ruinat economia românească şi au făcut-o oaia neagră a UE. De la o ţară cu 2 miliarde de dolari în trezorerie în 1989, am ajuns una cu datorii şi gajuri de circa 80 miliarde de euro, dacă nu şi mai mult, pierzând şi resurse vitale, ca petrolul. Nici un guvern n-a dat socoteală. Avem însă “satisfacţia” de a fi prima între ţările ex-comuniste ca număr de miliardari şi multimilionari în euro. Pentru “echilibru”, avem şi cea mai sărăcită populaţie.