Dacă preţul caselor din Capitală a scăzut cu până la 30%, cel al parcărilor a rămas neschimbat în cele mai multe cazuri. Posesorii de autoturisme trebuie să plătească între 5.000 şi 20.000 de euro/loc. Sursa: ARHIVA EVZ
Apartamentele noi s-au ieftinit cu până la 30%, maşinile s-au ieftinit şi ele substanţial, dar locurile de parcare din noile ansambluri rezidenţiale au rămas în continuare la mare preţ.
Clienţii care vor să aibă unde să-şi parcheze maşina seară de seară plătesc pentru un loc suprateran un tarif începând de la 5.000 de euro. Pentru garajele subterane, costurile de achiziţie depăşesc preţul unui automobil de clasă medie, ajungând până la 15.000 şi chiar 20.000 de euro.
Dezvoltatorii imobiliari spun că locul de parcare este opţional, la fel ca boxa, motiv pentru care nu a beneficiat de acelaşi regim de reduceri ca locuinţa. Agenţii imobiliari susţin însă că lipsa spaţiilor de parcare din Capitală determină cea mai mare parte a clienţilor să-şi asigure un loc de parcare, fie la momentul achiziţiei, fie ulterior.
Pentru locurile rămase nevândute, unii dezvoltatori au pus o taxă de închiriere care porneşte de la 40 de euro/lună şi ajunge la 90-100 de euro/lună.
Mai scump decât maşina
Dacă, în unele cazuri, parcarea s-a ieftinit cu câteva procente faţă de perioada 2007-2008 sau a fost oferită drept bonus la achiziţie, în alte cazuri preţurile au rămas constante, chiar dacă unităţile locative se vând la tarife mai mici.
Este cazul complexului Obor Towers, din Capitală. Deşi preţurile pe metru pătrat au scăzut de la 1.450 de euro la 1.100 de euro, locul de parcare costă tot 15.000 de euro plus TVA. „Dacă cineva îşi doreşte într-adevăr un apartament în Obor Towers şi se pune problema locului de parcare ca unic dezavantaj, atunci, cu siguranţă, clientul va putea participa la o negoc