Un bucureştean susţine că firma la care avea CASCO pentru maşină i-a cerut să restituie banii oferiţi după ce i s-a furat casetofonul, plus penalităţi. Sursa: HEPTA
În urmă cu şase ani, Radu Lemnaru a încheiat o poliţă de asigurare CASCO pentru autoturismul său - o Dacia Solenza, cu firma Asirom Vienna Insurance Group. În acelaşi an, i-a fost furat casetofonul maşinii.
După ce poliţia a constatat furtul, bărbatul a fost despăgubit de către firma de asigurări cu suma de 180 de lei. După şase ani, aceeaşi firmă de asigurări i-a cerut banii înapoi, deoarece poliţia a dat verdicul de „neîncepere a urmăririi penale”.
De cealaltă parte, reprezentanţii Asirom spun că era specificat în contract că, în cazul în care autorităţile nu confirmă furtul, despăgubirile nu se acordă.
Primă majorată după furt
„După ce mi s-a furat casetofonul, am fost la poliţie, s-a constatat furtul, apoi cei de la Asirom au întocmit un dosar şi am fost despăgubit cu 180 de lei, sumă ce reprezintă contravaloarea casetofonului”, îşi aminteşte bucureşteanul.
La începutul acestei luni, a primit o notificare de la Asirom prin care i se cerea restituirea sumei de bani plus dobânzile aferente din cauza că „Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 a confirmat propunerea de neîncepere a urmăririi penale în cauza reclamată de dumneavoastră, constatând că nu există indicii privind săvârşirea unei fapte penale”.
În schimb, bărbatul spune că firma de asigurări a uitat să menţioneze că, după incidentul din 2004, valoarea primei plătite s-a majorat cu valoarea despăgubirii acordate. „Aceşti bani ar trebui să-mi fie restituiţi de către Asirom”, susţine el.
„Nu acordăm despăgubiri dacă nu se confirmă furtul”
Reprezentanţii firmei de Asigurări Asirom Vienna Insurance recunosc că au încheiat un contract cu Radu