Probabil toţi şoferii care au trecut cu roţile maşinilor printre şinele căii ferate înguste din Cristeşti ce taie drumul european E60, continuă să se întrebe „care-i faza”, „care-i rostul”, „de ce nu se face nimic”, etc. Şoferii trebuie să încetinească pentru a nu-şi distruge maşinile în groapa ce s-a format pe tronsonul de cale ferată îngustă care nu a mai fost întreţinut din 2004. De precizat este faptul că, calea ferată nu mai este folosită din 1997. Am trecut şi eu pe acolo, de multe ori, iar întrebarea nu mi-a ieşit din cap până n-am pus alte întrebări, pentru a primi alte răspunsuri în afara celor pe care mi le dădeam singură.
În ’97 s-a întrerupt circulaţia pe calea ferată îngustă
În 5 martie 1997, pe când actualul preşedinte, Traian Băsescu era ministrul Transporturilor în Guvernul Ciorbea, s-a întrerupt circulaţia pe calea ferată îngustă Târgu-Mureş – Sovata, Târgu-Mureş – Lechinţa, Târgu-Mureş – Miheşu de Câmpie. Calea ferată s-a trecut în administrarea Societăţii de Administrare Active Feroviare Bucureşti (SAAF) urmând ca această porţiune de linie să devină turistică. Din 1997 până prin 2003-2004 nu au circulat decât vreo 17 trenuri cu turişti. În rest, linia a rămas de izbelişte, pe mâna hoţilor care au început să fure din aproape în aproape.
Pasajul de la Cristeşti nu a mai fost modernizat de şase ani
Pasajul de la Cristeşti a fost modernizat în 2004 cu acea trecere la nivel, dintr-un material special. Din păcate, neîntreţinându-se şi suportând greutăţile maşinilor de mari dimensiuni, a cedat urât, iar lucrarea a fost distrusă aproape de tot. De pasajul în cauză răspunde SAAF Bucureşti care are doar un singur om pe această reţea de aproape 300 de kilometri de cale ferată. Este vorba de Cătălin Baltaga, reprezentant punct de lucru Braşov al SAAF. Din 2004 până în prezent nu s-a mai făcut absolut nimic în legătură cu această