“Conferintele Cetatii” de la sfârsitul saptamânii trecute a avut un invitat special în persoana lui Constantin Chiriac, personalitate importanta a fenomenului teatral din România, directorul general al Teatrului National “Radu Stanca” din Sibiu si directorul Festivalului International de Teatru de la Sibiu. Tema dezbaterii de sâmbata, 17 aprilie, de la Teatru 74 din Târgu-Mures, a fost “Spectacolul poeziei”, în cadrul careia Constantin Chiriac si-a lansat volumul “Poezia ca spectacol”.
Statutul poetului
Prin acest volum Constantin Chiriac propune un tip de demers, de aplecare nu neaparat spre poezie, ci spre gândire, o prospectie în propriul eu. Introducerea în magia poeziei a fost facuta de scriitorul Mihai Sin, care a trecut în revista statutul poetului atât în anii grei ai comunismului, cât si dupa. „Din pacate astazi s-a ajuns la un statut de suspect, de a fi poet. Asa cum au stat lucrurile în comunism, unii au început sa aiba un statut, unul destul de bun. si mai bun a fost acest statut în anii 50, când un poet, daca scria despre realizarile comunismului. În cazul în care colaborai cu regimul de atunci traiai bine, chiar ca un boier rosu, cum erau ei numiti”, a declarat Mihai Sin.
Lirismul managerului de teatru
A urmat apoi o calatorie în universul poeziei vietii omului de teatru Constantin Chiriac, recitata chiar de el, începând din perioada copilariei, cu uriasa mostenire acumulata din partea familiei si terminând cu editia din acest an a Festivalului International de Teatru de la Sibiu. Ca un veritabil interpret al poeziei propriei vieti, Constantin Chiriac a parcurs etapele vietii sale, cu perioada liceului, el fiind produsul polului educational iesean, liceul „Costache Negruzzi”, paradoxal, la matematica, lucru care avea sa-i fie de bun augur în activitatea sa de manageriat cultural, el fiind cel care pastoreste la Sibiu unul