Companiile aeriene şi aeroporturile europene au cerut ridicarea imediată a restricţiilor de zbor impuse din cauza norului de cenuşă vulcanică din Islanda, anunţă BBC.
Două agenţii care reprezintă majoritatea marilor companii europene au declarat că pun la îndoiala necesitatea extinderii interdicţiei de zbor.
KLM, Lufthansa, Air France şi Swissair au făcut teste cu aeronavele lor şi au demonstrat că norul de cenuşă nu le afectează. Un Boeing al companiei britanice British Airways efectuează, de asemenea, un astfel de test.
Cel puţin 20 de ţări europene şi-au închis spaţiul aerian şi o parte din ele au prelungit restricţiile şi pentru luni.
Experţii în meteorologie au declarat că, după cum arată mişcarea curenţilor de aer, norul este puţin probabil să se mişte prea mult, până peste o săptămână.
Interdicţiile de zbor au fost impuse din cauza faptului că cenuşa vulcanică - un amestec de sticlă, nisip şi particule de rocă - ar putea afecta grav motoarele avioanelor. În acest moment, se estimează că, în fiecare zi în care nu-şi pot ridica aeronavele de la sol, companiile aeriene pierd 200 de milioane de dolari.
AERONAVELE AU TESTAT NORUL DE CENUŞĂ
Companiile aviatice din Olanda, Germania şi Franţa şi-au trimis avioanele în zboruri de testare şi au constatat că acestea nu au fost afectate în vreun fel. Companiile se întreabă acum dacă nu cumva problema norului de cenuşă este supraestimată.
Cele două autorităţi care reprezintă companiile de zbor europene, ACI Europe şi AEA, susţin că "Erupţia vulcanului din Islanda nu este un eveniment fără precendent şi procedurile aplicate în alte părţi ale lumii în cazuri de erupţii vulcanice nu presupun genul de restricţii care sunt impuse la această oră în Europa".
Compania olandeză KLM a spus că a zburat cu o aeronavă Boeing 737-800 până