Traficul aerian din România a fost afectat, începând de vineri, de norul de cenuşă generat de erupţia unui vulcan din Islanda. Sâmbătă după-amiază, traficul aerian a fost sistat total, pentru a fi reluat, parţial, de ieri după-amiază. Norul de cenuşă nu a perturbat numai traficul aerian al României, ci şi pe cel al statelor membre ale Uniunii Europene, provocând pierderi mari companiilor aeriene.
Acestea nu au dat, deocamdată, estimările oficiale ale pierdelor generate de întreruperea traficului, dar IATA a înaintat primele estimări: între 200 şi 250 milioane de euro pe zi. Dintre companiile aeriene prezente în ţara noastră, Tarom a estimat la circa un milon de euro pe zi pierderile în urma sistării traficului aerian. Guvernul a decretat situaţie de urgenţă încă de vineri după-amiază."De la începutul acestei situaţii de urgenţă, respectiv din 16 aprilie 2010, au fost afectaţi peste 15.600 de pasageri ai Tarom. Compania oferă pasagerilor afectaţi posibilitatea de a reprograma călătoria sau de a recupera integral contravaloarea biletului de avion. Ma-joritatea pasagerilor au preferat re-programarea zborurilor", ne-au declarat oficialii companiei aeriene.
Florentina Ivan, director comunicare al "Blue Air", ne-a declarat că societatea nu reuşise să evalueze, până ieri, pierderile cauzate de sistarea traficului aerian: "Sunt foarte multe elemente care trebuie luate în calculul pierderilor, pe lângă rambursarea banilor pentru pasageri şi rerutarea celor care au dorit acest lucru. Compania noastră a înregistrat primele probleme încă de joi noapte. În ultimele două-trei zile am început să dăm banii înapoi pasagerilor care ne-au solicitat rambursarea costurilor biletelor".
"Numărul pasagerilor Carpatair afectaţi de închiderea spaţiului aerian se ridică la aproximativ 3.000 de persoane", ne-a declarat doamna Paula Ardelean, vice-preşedinte de vânzări în cadru