Cei care lansează posturi de radio ce emit numai pe internet o fac din pasiune şi nu se gândesc neapărat la profit. Lansarea unui radio online nu presupune licenţă audiovizuală. Unii emit doar cu un calculator, însă o staţie profesională cere o investiţie iniţială de 80.000 de euro.
Radiolive247.ro, radioboss.ro, radioprob.ro şi radiolynx.ro sunt posturi radio comerciale care, fie din cauza rigorilor Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), fie pentru că în unele cazuri e mai ieftin, emit exclusiv online. Unele dintre ele nici n‑au văzut „lumina" din FM, altele au fost difuzate în eter, dar au ajuns la concluzia că e mai bine doar pe internet.
Citiţi şi:
Discipolul lui Pittiş continuă ideea de radio pe internet
VIDEO Muzica uşoară nu vrea să moară
Ca să-ţi faci un radio online nu ai nevoie de licenţă audiovizuală. Pasionaţii de radio şi muzică trebuie să îndeplinească doar două cerinţe: prima ar fi să aibă ceva bani puşi de-o parte, iar a doua - să plătească drepturi de difuzare pentru melodiile din playlist. Cum nu toată lumea plăteşte drepturi de difuzare, condiţia supremă rămâne banul.
Investiţia iniţială pentru lansarea unei staţii profesionale se ridică la minimum 80.000 de euro, potrivit lui Alexandru Ciochia, administrator general al radiolynx.ro. Pe de altă parte, directorul de programe al radioprob.ro, căruia îi place să i se spună DJ Zet, spune că poţi lansa un radio online „doar cu un PC şi un microfon de 5 lei". Totuşi, dacă vrei ca proiectul să depăşească graniţele hobby-ului şi să aducă şi profit, trebuie să investeşti pe termen lung.
Început dificil
Radiolynx.ro a fost lansat în 2006, când ideea de radio pe internet era considerată excentrică. Deşi a beneficiat încă de la început de o investiţie de 100.000 de euro, staţia de radio s-a confruntat cu multe refuzuri. @N_P