Deoarece segmentul achizitiilor online este abia la inceput in Romania, foarte multi cumparatori preferand sa achizitioneze din magazinele clasice, majoritatea jucatorilor din zona de comert electronic, inclusiv cei din telecom sunt nevoiti sa ofere cadouri pentru a stimula achizitiile pe internet, declara Oana Solca, sef de propuneri online si dezvoltare web la Romtelecom, cel mai important operator de telefonie fixa pe piata locala.
“Evident ca se poate vinde si fara a oferi diferite cadouri, dar credem ca astfel de bonusuri stimuleaza clientii sa foloseasca acest instrument aflat la inceput de drum. In Romania, lumea nu este obisnuita cu achizitiile online si toate campaniile acestea sunt facute pentru a directiona cat mai multi clienti spre online si pentru a trece cat mai multe operatiuni in online. Este un cost pe care ni-l asumam", a afirmat Oana Solca (foto), managerul care s-a ocupat de lansarea magazinului online al Romtelecom la jumatatea lui martie.
Pe de alta parte, oficialul companiei de telecomunicatii adauga ca pentru a face ca piata de comert online sa creasca este nevoie de un efort comun atat al companiilor din domenii precum financiar-bancar, telecom, dar si din industria bunurilor de larg consum.
De fapt, lansarea magazinului online este o relansare a unei facilitati prin care se puteau comanda pe Internet diferite servicii si produse si care exista inca de anul trecut, cand a fost relansat site-ul operatorului de telecomunicatii.
Transformarea acestei facilitati provizorii denumite “online ordering system” intr-o platforma separata arata strategia Romtelecom de a-si intensifica vanzarile in zona de Internet, in contextul in care tot mai multi romani sunt utilizatori de Internet si in care doar Orange si Vodafone au dezvoltat magazine online.
De aftfel, managementul companiei a anuntat in martie ca isi doreste c