Avioanele au început să străbată din nou cerul Europei, însă "minunea" depinde de cum va evolua noul nor de cenuşă vulcanică ce se anunţă dinspre Islanda. Cerul Europei pare să se mai învioreze după cinci zile în care a fost sabotat de cenuşa vulcanului din Islanda. S-a putut zbura de pe marile aeroporturi internaţionale din Paris, Amsterdam şi Frankfurt, care fuseseră închise până luni. În schimb, Marea Britanie s-a arătat în continuare precaută, iar de pe aeroporturile din Londra nu s-a operat nici azii. În Regat au fost însă aprobate o serie de zboruri interne. După ce-şi deschisese spaţiul aerian luni seară, Irlanda a fost nevoită să oprească din nou, după-amiază, zborurile, din cauza noului nor de cenuşă care se anunţă dinspre Islanda.
Eurocontrol se aştepta ieri ca pe puţin 14.000 din cele 27.500 de zboruri planificate în Europa să fie efectuate.
SPANIA - PUNCT INTERMEDIAR
Aeroportul din Amsterdam s-a deschis încă de luni seară, dar ministrul olandez al Transporturilor a avertizat că, dacă situaţia se va înrăutăţi, vor urma noi suspendări ale traficului.
S-a zburat şi spre, şi dinspre Paris, pentru că aeroporturile Charles de Gaulle şi Orly au fost deschise, însă au operat la doar 30% din capacitate.
Germania şi-a deschis parţial spaţiul aerian, iar compania Lufthansa a profitat de faptul că are permisiune de zbor, chiar dacă doar la altitudini joase, şi a planificat 200 de curse.
În Spania se zboară fără restricţii, iar autorităţile iberice şi-au oferit aeroporturile ca puncte intermediare de unde Marea Britanie şi alte ţări europene să-şi recupereze cetăţenii şi să-i transporte cu mijloace terestre.
Şi în România se zboară fără restricţii, însă zeci de zboruri au fost anulate, deoarece erau planificate să plece către sau dinspre destinaţii europene unde spaţiul aerian era încă închis.
Comis