Strasbourg, 20 aprilie 2010
Vicepreşedintele Comisiei de afaceri externe a Parlamentului European (AFET), Ioan Mircea Paşcu, a declarat, luni, în plenul PE, că este necesară o legătură mai rafinată întreactivităţile maritime şi cele din interiorul râurilor, având în vedere complexitatea activităţii din aceste domenii, fapt ilustrat de exemplu de interconexiunea între factorii economici, sociali, de mediu şi politici de la Dunăre şi Marea Neagră. Declaraţia lui Paşcu, care este şi membru al Comisiei pentru transport şi turism a PE (TRAN), a fost făcută în cadrul dezbaterii raportului Van Dalen privind "scopurile strategice şi recomandările pentru politica de transport maritim a Uniunii Europene până în 2018".
"Raportul pe care îl discutăm este foarte precis în evaluarea înaltei importanţe de care se bucură politica de transport maritim în activităţile Uniunii, precum şi în ceea ce priveşte propunerile privind mediul, aspectele sociale şi siguranţa politicii maritime a UE. Eu mă voi referi la două chestiuni menţionate de raportor, dar rămase nedetaliate", a declarat Ioan Mircea Paşcu.
În primul rând, eurodeputatul a menţionat pirateria. În opinia sa cooperarea cu iniţiativele guvernamentale, o cooperare interguvernamentală intensificată, promovarea păcii şi a dezvoltării în zonele cele mai afectate, precum şi respectarea măsurilor de auto-protecţie constituie măsuri bune dar foarte generale. "Politica noastră maritimă trebuie să contribuie mai mult la regulile de auto-protecţie recomandate de Organizaţia Maritimă Internaţională (IMO), în baza lecţiilor învăţate din operaţiunea Atlanta, având în vedere că pirateria se va extinde cel mai probabil iar Uniunea noastră nu poate multiplica acest tip de operaţiunepe tot spaţiul maritim acoperit de navele comerciale din UE ", a afirmat el.
"A doua chestiune este necesitatea unei legături mai rafin