Decizia de a bloca traficul aerian in majoritatea tarilor Europei pare sa fi fost luata pe baza datelor oferite de computere care nu aveau capacitatea de a face astfel de analize.
Astfel, computerele care au decis interdictiile de zbor au la baza date limitate si incomplete stiintific, au declarat, luni, mai multi oficiali europeni, citati de Financial Times.
Companiile aeriene cer ajutor de la UE: traficul in Europa a scazut cu 77%
Astfel, sunt sustinute acuzatiile companiilor aeriene care au sustinut ca autoritatile au exagerat cu inchiderea spatiului aerian.
"Este o cutie neagra in unele zone", a declarat luni Matthias Ruete, director UE pentru Mobilitate si Transport, indicand ca numeroase ipoteze generate de modele pe computer nu au fost sustinute cu dovezi stiintifice.
Acesta a aratat ca autoritatile europene nu sunt sigure la ce concentratie a cenusei sunt in pericol motoarele aeronavelor.
Ce s-ar intampla daca traficul aerian ar fi blocat cateva saptamani sau luni?
"Este unul dintre elementele asupra caruia, din cate stiu eu, nu ne-am pus de acord", a spus Ruete.
El a mai adaugat ca testele de zbor efecuate in weekend de avioane ale anumitor companii aeriene cum ar fi KLM si Air France au aratat ca riscurile erau mai mici decat le-a aratat computerul.
Declaratiile lui Ruete subliniaza lipsa expertizei tehnice a autoritatilor europene, in incercarea de a gestiona consecintele unor fenomene naturale rare.
El a comparat scenariul cu incercarea sa din 1980 de a evalua riscurile de sanatate in urma accidentului nuclear de la Cernobil. El a mai facut un apel la oficialii europeni sa adopte standardele aviatiei americane.
Norul de cenusa ar putea perturba traficul aerian chiar si cateva luni
"Daca iei drept exemplu situatia de