Patru din zece români utilizează buteliile pentru aragaz, întrucât nu sunt racordaţi la reţelele de distribuţie a gazelor, se arată într-un studiu al GfK România, care arată gradul de mulţumire a populaţiei faţă de serviciile oferite de furnizorii de gaze şi electricitate.
În privinţa furnizorului de curent electric, mai mult de jumătate dintre români spun că sunt satisfăcuţi. 13% însă nu se declară mulţumiţi, motivele fiind în special preţurile ridicate şi desele întreruperi sau defecţiunile reţelei, dar şi lipsa de claritate şi transparenţa la facturare sau fluctuaţiile de tensiune ale curentului electric. În 6% din cazuri, fluctuaţiile de tensiune şi întreruperile de curent au cauzat defecţiuni ale aparatelor electronice sau electrocasnice.
Doar puţin peste jumătate dintre gospodării sunt conectate la cea de gaze naturale. Restul populaţiei (40%) foloseşte butelia ca sursă de gaze, iar o mică parte (6%) nu utilizează deloc gazele naturale.
În timp ce aproximativ 6 din 10 români sunt mulţumiţi de serviciile furnizorului de gaze naturale, 11% din populaţie se declară nemulţumiţi în principal din cauza preţurilor mari, dar şi din cauza presiunii scăzute, a procesului de facturare perceput ca neclar şi existenţa aerului pe conducta de gaze.
Media întreruperilor curentului electric în gospodărie - situaţie datorată furnizorului - a fost de 4 în ultimul an, în timp ce întreruperea gazelor naturale a survenit în medie de 2 ori în ultimul an.
Informaţiile provin din studiul Omnibus realizat de GfK România în luna martie 2010 pe un eşantion de 1.000 de persoane. Rezultatele sunt reprezentative pentru populaţia României în vârstă de 15 ani şi peste.
Războiul gazelor: butelie vs. racord
Potrivit unei analize realizate de „Adevărul" în luna februarie, afacerile cu butelii de gaz petrolier lichefiat (GPL) pentru aragaz au prins extrem