Un studiu publicat recent in revista "Psychological Science", realizat de catre doi cercetatori din cadrul Universitatii din Toronto, Canada, arata ca mancarea de tip fast-food ne poate face mai nerabdatori si are un impact mult mai puternic asupra comportamentului uman decat s-a crezut pana acum.
Mai exact, expunerea la simboluri care amintesc de aceasta mancare ne poate determina sa facem mult mai rapid totul. Aceasta concluzie a fost trasa de cercetatorii Chen-Bo Zhong si Sanford E. DeVoe in urma a trei experimente, informeaza Web.md
Primul a constat in alegerea aleatorie a 57 de studenti care au fost pusi sa priveasca centrele ecranelor unor computere, dar sa ignore colturile acestora. In colturile ecranelor, unora li s-au difuzat foarte rapid imagini legate de fast-food, iar la ceilalti colturile au fost lasate albe.
Apoi, toti cei 57 au fost rugati sa citeasca un text si s-a observat ca cei care au vazut imagini cu fast-food in colturile ecranelor au citit mai repede decat cei care au vazut spatii albe, chiar daca nu erau presati de timp.
In al doilea experiment, cercetatorii au rugat 91 de participanti sa isi aminteasca fie ultima data cand au mancat produse fast-food, fie ultima data cand au fost la cumparaturi, iar apoi sa se gandeasca la opt produse pe care ar vrea sa le cumpere, patru dintre ele care i-ar ajuta sa economiseasca timp (cum ar fi cele de tip doi in unul, de exemplu sampon si balsam), si patru care sa nu ii ajute sa economiseasca timp.
Cei care au fost pusi sa se gandeasca la ultima masa fast-food au ales produse care economisesc timp mai repede decat cei care s-au gandit la cumparaturi.
In cele din urma, in al treilea experiment, 58 de participanti au fost rugati sa aprecieze estetica unor logo-uri fie ale unor firme de fast-food (McDonald's sau KFC), fie ale altor tipuri