În cazul anulării unui zbor, clienţii firmelor aeriene au dreptul la mese şi băuturi răcoritoare gratuite, două apeluri telefonice, dar şi la returnarea contravalorii biletului de avion. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
„Situaţia actuală din aeroporturile europene poate fi considerată o circumstanţă cu totul excepţională. Cu toate acestea, reamintim că drepturile pasagerilor din ţările Uniunii Europene se aplică şi în această situaţie”, a ţinut să precizeze comisarul european pentru Transporturi, Siim Kallas.
Mai exact, pasagerii au următoarele drepturi:
Dreptul de a primi informaţii
Reprezentanţii firmelor aeriene trebuie să le transmită clienţilor care sunt drepturile lor şi au obligaţia de a-i ţine la curent pe pasageri cu evoluţia situaţiei, dacă un zbor e anulat sau dacă pleacă ori ajunge cu întârziere.
Dreptul la asistenţă
În cazul întârzierii sau anulării zborului, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit mese şi băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de aşteptare, şi două apeluri telefonice, mesaj prin telefon sau fax.
Dacă ora de plecare anticipată e la cel puţin o zi după ora de plecare anunţată iniţial sau în eventualitatea unei redirecţionări, dacă ora de plecare anticipată a unui nou zbor e la cel puţin o zi după ora de plecare programată pentru zborul anulat, pasagerii au dreptul să li se ofere gratuit cazare şi transportul dintre aeroport şi locul cazării.
Dreptul la rambursare sau redirecţionare
În caz de anulare a unui zbor, pasagerii au mai multe posibilităţi. „Pot alege să li se ramburseze, în şapte zile, întregul cost al biletului, la preţul de achiziţie, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie iniţial al pasagerului, împreună cu un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai repede posibil”, spune Mihai