Toyota recheamă pentru reparaţii 34.000 de automobile 4X4 în mai multe regiuni ale lumii. Este vorba despre 13.000 de maşini marca Lexus, din modelul GX 460. Dintre acestea 9.400 au fost vândute în SUA, iar câte 1.000 au ajuns în Rusia şi Oman. Constructorul auto nipon s-a angajat să mai repare 21.000 de automobile Land Cruiser Prado în Rusia, Oman şi Emiratele Arabe Unite. Constructorul anunţase deja luni că recheamă 7.500 de maşini Land Cruiser Prado şi Lexus în Europa.
Toyota recheamă pentru reparaţii 34.000 de automobile 4X4 în mai multe regiuni ale lumii. Este vorba despre 13.000 de maşini marca Lexus, din modelul GX 460.
Dintre acestea 9.400 au fost vândute în SUA, iar câte 1.000 au ajuns în Rusia şi Oman. Constructorul auto nipon s-a angajat să mai repare 21.000 de automobile Land Cruiser Prado în Rusia, Oman şi Emiratele Arabe Unite.
Constructorul anunţase deja luni că recheamă 7.500 de maşini Land Cruiser Prado şi Lexus în Europa.
Problemele semnalate la Lexus: spatele maşinii ar tinde să derapeze în curbe, la viteze mari, înainte ca un sistem automat să reia controlul maşinii.
Această decizie de rechemare vine după ce de la începutul anului compania niponă a chemat aproximativ 9 milioane de maşini în service. O criză prost gestionată şi care va costa compania.
Amenda de 12 milioane de euro pe care Toyota o va plăti Departamentului Transporturi Americane pentru că a anunţat prea târziu problemele, îi determină astăzi pe constructorii japonezi să acţioneze mult mai eficient la autovehiculele cu probleme.
De altfel, SUA se judecă deja cu Toyota pentru problemele constatate la sistemul de frânare, acceleraţie şi acum ţinuta de drum.
În ciuda acestui scandal, Toyota susţine că nu a ascuns niciodata problemele tehnice apărute şi va achita amenda SUA pentru a evita un litigiu prelungit.
Compania se află într-o curs