Românii sunt nemulţumiţi de preţurile ridicate, întreruperile dese ale curentului, presiunea slabă a gazelor precum şi modalitatea de facturare sunt cauzele principale pentru care cei chestionaţi sunt nemulţumiţi de companiile furnizoare şi distribuitoare de curent şi gaze. Sursa: Reuters
Dacă mai mult de jumătate dintre români spun că sunt satisfăcuţi de serviciile furnizorului de electricitate, 13% acuză preţurile ridicate şi desele întreruperi sau defecţiunile reţelei, dar şi lipsa de claritate şi transparenţa la facturare sau fluctuaţiile de tensiune ale curentului electric. În 6% din cazuri, fluctuaţiile de tensiune şi întreruperile de curent au cauzat defecţiuni ale aparatelor electronice sau electrocasnice, se arată în studiul Omnibus realizat în martie 2010 de GfK. Studiul măsoară gradul de satisfacţie al românilor în legătură cu serviciile de electricitate şi gaze naturale.
Butelia, sursa de combustibil
Rezultatele studiului arată că aproape jumătate din români nu sunt racordaţi la reţeaua de alimentare cu gaze naturale. Mai precis, unul dint 10 români găteşte la butelie. Circa 6% din populaţie nu foloseşte deloc gazele naturale.
Dintre românii conectaţi la reţeaua de alimentare cu gaze, mai mult de jumătate sunt mulţumiţi de serviciile furnizorului. Cei nemulţumiţi de servicii, adică 11% din populaţie, spun că preţurile sunt mari, presiunea scăzute, iar procesul de facturare nu este clar.
În plus, pe conducta de gaze exsită şi aer, ceea ce afectează calitatea produsului plătit.
Media întreruperilor curentului electric în gospodărie - situaţie datorată furnizorului – a fost de 4 în ultimul an, în timp ce întreruperea gazelor naturale a survenit în medie de 2 ori în ultimul an.