Scaderile de vanzari electroIT au continuat si in primul trimestru din 2010, si, desi au fost mai mici decat cele din 2009, acestea vin in contextul in care anul trecut piata a scazut cu circa 43%, pana la 1,42 miliarde de euro. Cele mai mari diminuari au fost inregistrate de catre imprimante si multifunctionale, arata datele GFK Romania disponibile deocamdata pentru ianuarie si februarie.
Vanzarile de electronice si IT au scazut in primele doua ale anului cu 19% fata de aceeasi perioada din 2009, conform companiei de cercetare.
Intre martie anul trecut si februarie anul acesta, vanzarile de electronice mici (small domestic appliances- SDA) au scazut cu 13,3% ca numar de unitati si cu 14,6% ca valoare. In 2009, sectorul SDA a scazut cu 23,6% fata de 2008, ajungand la 71 milioane de euro.
In ianuarie si februarie 2010 fata de aceeasi perioada din 2009 vanzarile (in valoare) de electronice mici (fara produsele de ingrijire capilara) au scazut cu 12,4%, in timp ce in celelalte tari din Europa de Est a existat o crestere de 7,2%, iar in Europa Occidentala o majorare de 6,7%.
Printre produsele mai putin afectate de criza se numara expresoarele de cafea, mixerele, produsele pentru curatat precum mopurile, fierbatoarele de apa ori friteuzele.
Pe de alta parte, produsele care au inregistrat cele mai mari scaderi intre martie 2009 si februarie 2010 fata de martie 2008-februarie 2009 sunt aspiratoarele (minus 20%), produsele de ingrijire a parului (diminuare cu 19,7%), fiarele de calcat (10,1%), produsele pentru prepararea bauturilor (10,7%) si cele pentru pregatirea alimentelor (4,9%).
In ceea ce priveste piata de electrocasnice mari, vanzarile s-au micsorat in valoare cu 14% in primele doua luni din 2010 comparativ cu perioada similara a anului trecut. In 2009 piata electrocasnicelor mari a scazut cu 37%, la 334 milioane euro, in primele