Jurnalul Naţional a testat la finele săptămânii trecute în Maroc, lângă Marrakech, SUV-ul de la Mioveni. Duster a surprins prin calităţile pe care le afişează pe teren accidentat, în timp ce sub capotă au impresionat motorizările diesel. După cea mai dificilă iarnă din ultimii 25 de ani, ideea de a avea o maşină 4x4 la bani puţini le surâde tot mai multora dintre români. Şi nu numai, mai ales că piaţa externă a fost tocmai gura de oxigen vitală trasă în piept de Dacia în plin smog al crizei mondiale.
ŢINUTĂ BUNĂ DE DRUM
Dincolo de aspectele practice pe care este aşteptat să le aducă Duster în viaţa viitorilor deţinători, momentul apariţiei sale a avut şi altă miză majoră. Întrebarea care i-a obsedat pe producători a fost aceea dacă în România se poate produce totuşi un automobil de teren fiabil, ieftin şi robust, care să fie realizat după aceeaşi reteţă de succes ca şi Logan.
După primele impresii de la testele care au avut loc săptămâna trecută în Maroc, lângă Marrakech, răspunsul pare în totalitate afirmativ. Pe şosea, Duster oferă o poziţie înaltă la volan, ceea ce dă siguranţă pasagerilor. Garda la sol de 20 de centimetri este perfectă atât pentru depăşirea capcanelor de pe drumurile româneşti, cât şi pentru abordarea unor trasee off-road destul de dificile.
În motorizarea diesel, până şi versiunea prevăzută doar cu tracţiune faţă se descurcă onorabil în off-road, în principal datorită unghiurilor de atac şi de degajare (30, respectiv 36 de grade), care se situează peste valorile concurentelor Kia Sportage, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai şi Fiat Sedici. La testele din Maroc, pe şosea şi drum forestier au fost disponibile versiunile 4x2 pe benzină 1.6 16 V (110 CP) şi dieselul 1.5 dCi (85 CP), în timp ce versiunea de top a fost încercată doar pe un traseu specializat 4x4.
Ca performanţe dinamice, dieselul î