Expansiune in pasi mai mici: seful Carrefour Romania anunta ofensiva retailerului pe piata supermarketurilor din Capitala, cu planuri pentru 10 unitati noi in 2010. Compania isi reduce insa expansiunea lantului de hipermarketuri la o singura deschidere in 2010 n "Oportunitatile de crestere a numarului de hipermarketuri sunt limitate, pentru ca nu intentionam sa intram in localitati mai mici de 100.000 de locuitori", explica Patrice Lespagnol, CEO-ul subsidiarei locale a Carrefour.
Patrice Lespagnol, unul dintre cei mai discreti manageri din retail, si-a inceput in forta mandatul la conducerea Carrefour Romania, al treilea mare retailer de pe piata: in 2008 a gestionat cel mai mare buget anual de expansiune al companiei la nivel local si a rebranduit reteaua de supermarketuri Artima in Carrefour Express.
La doi ani de la venirea in Romania, in primul sau interviu acordat presei, pe o piata care si-a pierdut stralucirea, managerul francez explica schimbarile din strategia de expansiune a companiei la nivel local si anunta un al doilea rebranding al fostelor magazine Artima.
"In comert trebuie sa-ti ajustezi intotdeauna planurile de investitii in functie de concurenta si de consum. Viteza cu care s-au extins competitorii nostri si criza economica sunt cele care ne-au franat expansiunea retelei de hipermarketuri la nivel local", afirma Lespagnol.
In patru ani, intre 2005 si 2008, numarul de hipermarketuri in Romania a explodat, pentru ca pe piata si-au facut intrarea retailerii germani Kaufland si Real, iar Carrefour a apasat pedala de acceleratie: de la 5 unitati la finele lui 2004, lanturile de profil au ajuns sa acopere aproape 100 de locatii la sfarsitul anului 2008.
"Nu cred ca s-a inregistrat un astfel de ritm de expansiune in comertul din Romania. Cand totul merge bine, este convenabil sa te extinzi accelerat".
In 2007, Ca