EXCLUSIV. Nervi, bani pierduți, teama că își pierde locul de muncă și lehamite de țară. Acestea sunt senzațiile prin care trec românii care au venit în țară să-și vadă rudele și care nu au mai putut pleca la muncă în străinătate din cauza norului de cenușă provocat de erupția vulcanului islandez Eyjafjallajokull. Sursa: REUTERS
Sorin L. trebuia să se urce în cursa București –Dublin, care trebuia să decoleze joi seară, la ora 23.10, chiar în ziua în care vulcanul din Islanda a paralizat traficul aerian. ”Am ajuns în aeroport la 19.00 și am aflat că nu mai zboară nici un avion. Nu știam ce să fac. M-am dus la check-in și am întrebat cum trebuie să procedez. Am primit o foaie, pe care erau notate două numere de telefon de la compania Aer Lingus din Irlanda, cu care trebuia să zbor, și faptul că trebuia să sun sau să intru pe site-ul companiei aeriene pentru a –mi reprograma zborul”, a povestit Sorin. MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Avioane ţinute la sol de erupţia unui vulcan VIDEO evz.roVezi mai multe Problemele create de erupţia vulcanului VIDEO evz.roVezi mai multe Norul de cenuşă paralizează Europa FOTO evz.ro
Imagini inedite cu erupţia vulcanului Eyjafjallajokull
Informații eronate sau parțiale
De joi până luni, a sunat la numerele de telefon date de cei de la check-in, dar nu i-a răspuns decât robotul care îi zicea că momentan sunt ocupați și să revin. Pe internet a încercat, de vreo 30 de ori, în fiecare zi, să se programeze la alt zobor, după cum a fost sfătuit, dar nici o șansă: aplicația nu mergea.
”Nici măcar nu am fost informați că programările de plecare se făceau de către o altă firmă decât cea de la care am achiziționat biletul. Astfel, eu sunam în Irlanda ca să îmi schimb biletul, când colo, cei care făceau programările, Compania Menzies, aveau biroul chiar în aeroport, lângă cei de la check-in”, povesteşte acesta.