Filiala locala a furnizorului indian de servicii de Business Process Outsourcing (BPO) – procesele de externalizare a activitatilor care nu au functie de baza in companii -, WNS, cheltuieste anual aproximativ 300-400 de euro pentru instruirea unui singur angajat, cu o experienta scazuta pe piata fortei de munca, proaspat recrutat in companie, potrivit Gabrielei Zancu, HR Manager al companiei.
„Trainingul reprezinta un proces de baza in industria de BPO pentru ca lucram intr-un ritm alert pe proiecte semnate cu organizatii din diferite tari. De exemplu, un angajat trebuie sa inteleaga cum se lucreaza in sistemul financiar – contabil in tari ca Germania sau Franta. Nu trebuie numai sa stie cum se scriu facturile, ci trebuie sa inteleaga sistemul. Aici intervine trainingul”, afirma Zancu.
Pe langa trainingul de induction (n. red. instruirea realizata in primele saptamani dupa angajare), in functie de departament, personalul frecventeaza timp de doua saptamani cursuri teoretice despre aplicatiile, programele si modulele specifice job-ului, urmand ca in saptamanile urmatoare sa efectueze job shadowing – procedura care permite noului angajat sa fie „o umbra” a seniorului care il instruieste, observand toate procesele pe care acesta din urma este obligat sa le desfasoare la locul de munca.
“Pe langa aceste traininguri, in momentul in care un angajat incepe un nou proiect, este posibil sa fie nevoie de efectuarea unor noi traininguri. In anii doi si trei dupa angajare, pe langa instruirea tehnica, bugetam si traininguri pentru soft skills (n. red. competente de management, comunicare, persuasiune etc.)”, continua Zancu, fara a preciza valoarea totala a bugetului alocat instruirii personalului.
Pentru anul in curs compania are in plan dublarea numarului de angajati, de la 180 la aproximativ 350, continuand astfel ritmul alert de recrutari