Terenul muzeului, unde ar urma să fie expuse aeronava prezidenţială şi elicopterul lui Ceauşescu, este solicitat pentru construirea unor locuinţe sociale.
Terenul ocupat de Muzeului Aviaţiei pe strada Fabrica de Glucoză nr. 2-4 ar putea fi folosit pentru construirea unor blocuri ANL.
Cel puţin asta îşi doresc consilierii locali ai Primăriei Sectorului 2, care au solicitat Guvernului suprafaţa de 11,9 hectare pentru ridicarea unor locuinţe sociale. Asta în condiţiile în care reprezentanţii Muzeului Aviaţiei susţin că au nevoie de spaţiu pentru a expune, în următorii ani, aeronava preşedinţilor României şi elicopterul cu care a fugit Nicolae Ceauşescu.
Reprezentanţii Ministerul Apărării Naţionale, autoritatea care poate formula avizul de transfer de proprietate, au evitat să dea un răspuns clar în această problemă şi au precizat că sunt căutate unele „suprafeţe excedentare” şi a unor „imobile disponibile”, pe care specialiştii MApN le vor determina punctual. Până acum, însă, niciun expert al MApN nimeni nu a venit la sediul Muzeului Aviaţiei, spre a aprecia situaţia la faţa locului.
Piese de excepţie, aşteptate
Îngrijorarea angajaţilor muzeului este cu atât mai mare cu cât în următorii ani aeronave de mari dimensiuni şi de valoare imensă pentru istoria naţională urmează să îmbogăţească patrimoniul Muzeului Aviaţiei.
Printre acestea, aeronava prezidenţială Boeing 707, folosită de toţi preşedinţii României de la Nicolae Ceauşescu până la Traian Băsescu, mai multe avioane Antonov care au aparţinut Forţelor Aeriene ale României, un avion Hercules C130, elicopterul Eurocopter Dauphin, care a decolat cu cuplul Ceauşescu de pe clădirea CC-ului în decembrie 1989, un Rombac 1-11, un MIG 23 şi un MIG-21 Lancer, precum şi elicopterul Kamov 26, remarcabil prin forma sa unică.
Mutarea poate distruge exponat