Care e diferenţa dintre un tanc şi un avion? Premierul Boc şi ministrul Apărării au încercat să găsească un răspuns, miercuri, la această întrebare. Pornind de la subiectul zilei- cel de-al doilea nor vulcanic care tranzitează spaţiul aerian românesc- Emil Boc s-a interesat la Gabrial Oprea care este motivul pentru care tancurile din Irak nu sunt afectate de nisip aşa cum motorul avionului este blocat de norul de cenuşă vulcanică.
"Domnule ministru Oprea, tancurile cum se descurcă în Afganistan şi...nu în Afganistan, în Irak, când era nisipul şi nu se opreau motoarele, la avioane de ce li se opresc motoarele ?", a întrebat prim-ministrul. Oprea i-a spus că şi tancurile au mai avut probleme din cauza nisipiului fierbinte, dar că de regulă au funcţionat. "În primul rând că în Irak se mai şi opreau, domnule prim-ministru, ca să ştiţi, pe nisipul fierbinte. Dar de regulă au funcţionat. Am întrebat şi eu, am crezut că este vorba de plafon, dar specialiştii mi-au spus că nu, datorită lipsei de oxigen, de aceea intervine şi se opresc motoarele la avioane, de aceea este pericol de prăbuşire a avioanelor. Şi eu am crezut că este vorba doar de vizibilitate, dar nu, de fapt lipsa de oxigen", a continuat Oprea.
Şeful Executivului s-a declarat, ulterior, convins că în industria aeriană trebuie găsite soluţii pentru evitarea unor astfel de probleme. "cum au găsit în armată să meargă Sunt convins că vor găsi soluţii, tancurile prin nisip şi avioanele vor găsi soluţii să nu mai aibă probleme cu particulele de nor vulcanic", a mai spus Emil Boc.
Care a adevărata explicaţie
Ar fi interesant de aflat cu ce specialişti s-a consultat ministrul Apărării, deoarece piloţii şi inginerii din aviaţia civilă explică cu totul altfel oprirea motoarelor în norul de cenuşă. Mai exact, ei spun că particulele din care este format norul au un punct de topire relativ scăzut de