Exporturile Automobile Dacia au depasit pentru al doilea an consecutiv, in primul trimestru al anului, proportia de 90% din totalul productiei uzinei de la Mioveni.
Astfel din mai mult de 85.000 de autovehicule asamblate, circa 77.000 de unitati (90,4% din productie), au fost livrate catre alte piete de desfacere, potrivit statisticilor APIA. In primele trei luni ale anului trecut industria auto europeana se confrunta cu un declin al cererii de automobile, iar Dacia considera chiar varianta somajului tehnic pentru unul dintre schimburile din uzina. In 2010 insa compania a majorat de doua ori productia zilnica, care a ajuns in prezent la 1.366 de unitati. Modelele Dacia continua sa receptioneze comenzi chiar daca in prezent la nivel european mai sunt aplicate doar sase din cele 16 programe "Rabla", programe prin care au venit o mare parte din comenzile pentru modelele Logan. Cresterea productiei a fost sustinuta in ultimele trei luni de lansarea SUV-ului Duster, pentru care exista deja mii de comenzi la nivel international. Zilnic la Mioveni sunt produse 260 de unitati Duster. Jacques Chauvet, presedintele Automobile Dacia si seful Renault pentru regiunea Euromed declara recent pentru ZF ca estimeaza in acest an o productie similara cu cea de anul trecut, de aproape 300.000 de unitati. "Cu siguranta Duster va contribui la mentinerea acesteia, dar in prezent piata auto europeana din a doua parte a anului reprezinta o necunoscuta."
Exporturile Automobile Dacia au depasit pentru al doilea an consecutiv, in primul trimestru al anului, proportia de 90% din totalul productiei uzinei de la Mioveni.
Astfel din mai mult de 85.000 de autovehicule asamblate, circa 77.000 de unitati (90,4% din productie), au fost livrate catre alte piete de desfacere, potrivit statisticilor APIA. In primele trei luni ale anului trecut industria auto europeana se confrunta cu u